Általános szerződési feltételek
1. Alapvető rendelkezések
1.1. Ezen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ""szerződési feltételek"") szabályozzák a szerződő felek azon jogait és kötelezettségeit, amelyek az elektronikus úton a www.astoreo.hu weboldalon található internetes boltban (a továbbiakban: ""internetes bolt"") történő termékvásárlás során, az elküldött katalógus (a továbbiakban: ""katalógus"") alapján írásban történő termékvásárlás során, és/vagy telefonon keresztül történő termékvásárlás során a +36 23 802 695 telefonszámon ("telefonvonal") keletkeznek. Mindezek üzemeltetője PackWay Kft., amelynek székhelye Dělnická 390, 532 36 Pardubice 2, bejegyezték a Hradec Kralové-i Kerületi Bíróság által vezetett céges nyilvántartásban, C szakasz, 13638 szám alatt. Statisztikai számjele: 256 29 662, cégjegyzékszáma: CZ25629662, a folyószámlát ČSOB Rt. Hradec Kralové bank vezeti - számlaszám: 111124495/0300.
1.2. A jelen szerződési feltételek a 107/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet és a Polgári Törvénykönyv ( a továbbiakban: "Polgári Törvénykönyv") rendelkezéseivel összhangban szabályozzák az internetes bolton keresztül, a katalógus alapján, illetve a telefonvonal segítségével megkötött szerződési szerződés tartalmát, ahol az egyik oldal a PackWay Kft. társaság mint eladó (a továbbiakban: "eladó"), a másik oldal egy természetes vagy jogi személy, mint vevő (a továbbiakban: "vevő") és ahol a vásárlás tárgya az eladó által kínált áru.
1.3. A fogyasztó az a személy, aki szokásos gazdasági tevékenységén kívül vagy szakmája független gyakorlásán kívül adásvételi szerződést köt az eladóval (a továbbiakban: "fogyasztó").
1.4. Az eladó a www.astoreo.hu internetes oldal üzemeltetője (a továbbiakban: "weboldal").
1.5. A vevő csak 18 évesnél idősebb személy lehet, aki kézbesítési címmel rendelkezik a Magyar Köztársaság területén.
1.6. A szerződési feltételek rendelkezései szerves részét képezik az adásvételi szerződésnek, a vevő köteles ezeket alaposan megismerni, és ha nem ért valamit, rákérdezni erre az eladónál a kapcsolattartási adatok segítségével.
1.7. Az eladó elérhetőségei megtalálhatók a weboldalon az Elérhetőség menüpont alatt.
1.8. Az eladó jogosult a szerződési feltételeket egyoldalúan megváltoztatni. E tekintetben az eladó értesítést küld a vevőnek a szerződési feltételek megváltozásáról a vevő e-mail címére, vagy más elérhetőségére, és az új szerződési feltételek hatályba lépését megelőzően legalább 30 nappal közzéteszik a feltételek új megfogalmazását a weboldalon. A vevő a szerződési feltételek megváltozása miatt jogosult elállni a szerződéstől, mégpedig a vevő e-mail címére elküldött, a készülő szerződési változásokat tartalmazó bejelentés kézhezvételétől számított 21 napon belül. Ez a rendelkezés nem érinti a szerződő felek azon jogát és kötelezettségeit, amelyek a vásárlási szerződés korábbi feltételeinek érvényességi ideje alatt keletkeztek.
1.9. Ezek az szerződési feltételek 2018. május 1. napjától lépnek hatályba.
2. Vásárlási szerződés
2.1. A vásárlási szerződést a felek egy internetes áruházon, katalóguson vagy telefonvonalon keresztül kötik meg, miközben ezen szerződési feltételek a vásárlási szerződés szerves részét képezik, amihez a vevő a megrendelés elküldésével hozzájárul.
2.2. A szerződés megkötésének módja (i) írott (katalógus), (ii) elektronikus (internetes bolt) vagy (iii) telefon (telefonvonal) - mindig a távolsági kommunikáció valamely eszköze.
2.3. Az eladó és a vevő közötti szerződéses kapcsolatot az alkalmazandó jogszabályok és a vásárlási szerződés határozza meg, amelynek része a jelen szerződési feltételek is.
2.4. A Vásárlási szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor a vevő által megfelelően kitöltött és megerősített megrendelést (a továbbiakban: "megrendelés") az eladó megerősíti.
2.5. A megrendelőszelvény a következő információkat tartalmazza:
2.5.1. Internetes bolt: a megrendelt termékek áttekintése, a termékek katalógusszáma, a termékek elérhetősége, mennyisége, tételár, teljes ár, a termék vételárának fizetési módja, a megrendelt termékek kért szállítási módjára vonatkozó adatok, az extra garanciára vonatkozó adatok, , kedvezmény utalvány, teljes ár, a szállítási mód és ár, a fizetés módja és értéke, a vevő neve és vezetékneve, e-mail címe, telefonszáma, ügyfélszáma, számlázási címe, kézbesítési címe és választhatóan a születési ideje.
2.5.2. Telefonos megrendelés: a termék katalógusszáma, mennyisége, teljes ára, a termékek vételárának fizetési módja, a megrendelt termék szállításának kért módjára vonatkozó adatok, az extra garanciára vonatkozó adatok, , az akció promóciós kódja, kedvezmény utalvány, teljes ár, a szállítási ár és mód, a fizetés módja és ára, a vevő neve és vezetékneve, telefonszáma, ügyfélszáma, számlázási címe, kézbesítési címe és szabadon választhatóan a születési dátuma és e-mail címe.
2.5.3. Rendelés katalógusból: a megrendelt termékek listája, a termékek katalógusszáma, az termékek elérhetőségére vonatkozó információk, a mennyiség, a tételár, a teljes ár, termék vételárának fizetési módja, a megrendelt termékek kért szállítási módjára vonatkozó adatok, az extra garanciára vonatkozó adatok, , az akció promóciós kódja, kedvezmény utalvány, teljes ár, a szállítás módja és ára, a fizetés módja és ára, a vevő neve és vezetékneve, e-mail címe, telefonszáma, ügyfélszáma, számlázási címe, kézbesítési címe, választhatóan a születési dátuma, az ügyfélszámla létrehozásához szükséges e-mail cím.
2.6. A Vásárlási szerződés és az Általános Szerződési Feltételek magyar nyelven készültek. A vásárlási szerződés magyar nyelven kerül megkötésre.
2.7. A vásárlási szerződés megkötésével az eladónak kötelessége az árut a vevőnek átadni, és lehetővé tenni számára az áru tulajdonjogának megszerzését, valamint a vevő köteles átvenni az árut és kifizetni az eladónak a vételárat.
2.8. Az eljárás, ill. a vásárlási szerződés megkötéséhez vezető lépések a következők:
2.8.1. Internetes bolt: A vevő kiválasztja termékeket és mennyiségeket, majd a bevásárlókosárhoz lép, hogy ellenőrizze a vásárlás teljességét, a megerősítés után kitölti a szállítási és fizetési adatokat, kitölti a saját adatait, ezenkívül lehetősége van arra, hogy önként regisztráljon saját felhasználói fiókot, versenyeken vagy akciókon vegyen részt, és / vagy kitöltse az akció kódját vagy a kedvezményt biztosító utalványt. Ezt követően áttekintheti a megrendelését - itt visszatérhet a különböző adatok kijavításához, majd megerősítés után megnyomja a megrendelés elküldése gombot, amivel visszavonhatatlanul elküldi a megrendelést. Ha a megrendelést megfelelően regisztrálták, a vevő e-mailt kap a megrendelés megerősítéséről. Ezt követően (kb. két napon belül) a vevő visszaigazolást kap a megrendelésről, amellyel a vételi szerződés megköttetik. Ez az e-mail tartalmazza a vásárlási szerződés teljes szövegét, ideértve a jelen szerződési feltételek szövegét is.
2.8.2. Telefonos rendelés: A vevő a katalógusból kiválasztja a terméket és mennyiséget. Közli a megrendelést az operátorral, aki a vevővel együttműködve elkészíti az áru megrendelését, beleértve a szállítási módot is. Az ügyfél e-mailes megrendelés visszaigazolást kap (abban az esetben, ha ismert az ügyfél e-mail címe).
2.8.3. Rendelés katalógusból: A vevő a katalógusból kiválasztja a terméket és mennyiségeket. A mellékelt megrendelőlapra beírja a kiválasztott termékeket. Kiválasztja a szállítmány szállításának módját a megfelelő mező megjelölésével. A megrendelést a mellékelt válaszborítékban elküldi. Miután a megrendelést az eladó megkapta, rögzíti a megrendelést a rendszerben, és az ügyfél megkapja a megrendelése rögzítését visszaigazoló e-mailt (abban az esetben, ha ismert az ügyfél e-mail címe).
2.9. A megrendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy részletesen megismerkedett ezekkel a szerződési feltételekkel, beleértve a panasztételi eljárást is. A vevő értesítést kap ezekről a szerződési feltételekről és a panasztételi eljárásról a megrendelés tényleges végrehajtása előtt megfelelő időben és lehetősége van arra, hogy megismerkedjen velük.
2.10. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles vásárlási szerződést kötni, különösen olyan személyekkel, akik korábban jelentősen megsértették a vásárlási szerződést (beleértve a szerződési feltételeket is).
2.11. Az ajándékokra vonatkozóan, amelyeket teljesen ingyenesen adunk, nem lehet a fogyasztói jogokat érvényesíteni.
2.12. A vevő beleegyezik abba, hogy a vásárlási szerződés megkötésekor távoli kommunikációs eszközöket használjon. Az eladó személyes ügyfélszolgálatot nem üzemeltet.
2.13. Az eladó és a vevő között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az eladó azt iktatja, és annak létrejöttét követő max. 1 évig őrzi.
2.14. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladóval kötött vásárlási szerződés megkötésével vevő irányában fizetési kötelezettség keletkezik.
3. Az áru és árak
3.1. Weboldalak, illetve. az online bolt és a katalógus tartalmazza az eladó által eladásra kínált termékek listáját, beleértve az egyes ajánlott áruk árait is. Az áruk ára tartalmazza az összes adót, fizetendő díjat és járulékot.
3.2. A szerződési feltételekben meghatározott feltételek mellett az eladó a vevőt a termékek árán túl megterheli a termék szállítási díjával, illetve a választott nem szokványos fizetési módnak megfelelő díjjal.
3.3. Az termékkínálat és az árak az internetes boltban és a katalógusban mindaddig érvényben maradnak, amíg a weboldalon megjelennek, illetve érvényesek maradnak a katalógus érvényességi ideje alatt. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladó azon lehetőségét, hogy az egyéni engedményes akciók keretében egyedi szerződéses feltételekkel kössön szerződést. Az egyes akciók kedvezményeit nem lehet összevonni.
3.4. Az internetes boltban és a katalógusban értékesítendő minden termék ajánlata nem kötelező érvényű, és az eladó nem köteles ezen termékekre vonatkozó vásárlási szerződést kötni. Az eladó fenntartja a jogot a nyilvánvaló hibák kijavítására és a vásárlási szerződés megkötésének elutasítására nyilvánvaló hibák esetén.
3.5. Minden hirdetett adat csak tájékoztató jellegű, és nem jelent a szerződésre vonatkozó javaslatot.
3.6. A termékek vételárát minden egyes vásárlási szerződés tartalmazza azzal, hogy a vételár összege megegyezik a megrendelés vevő általi elküldésének időpontjában az internetes boltban / katalógusban található megfelelő termékek vételárával.
3.7. Az internetes bolt webes felülete és az egyes érintett katalógusok tájékoztatást nyújtanak a termékek csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről. Az internetes bolt webes felületén található, a termékek csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről szóló információk csak abban az esetben érvényesek, ha a termékeket a Magyar Köztársaság területén belül szállítják.
3.8. A vevőnek a vásárlási szerződés megkötésekor a távoli kommunikációs eszközök használata során felmerülő költségei a vevőt terhelik.
3.9. A terméket az eladó a várható keresletnek megfelelő darabszámban biztosítja, ajánlataink tehát a készlet erejéig érvényesek.
4. Felelősség a hibákért, minőségi garancia, extra garancia
4.1. Az eladó az árut a vevő részére a vásárlási szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítja. Ha a minőségben és a kivitelben nincs megállapodás, az eladó a vásárlási szerződésnek megfelelő minőségben és kivitelben teljesít.
4.2. A vevő hibás árukra vonatkozó igényeit (beleértve a reklamáció kezelésének módját) a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek 5. pontja, a Panasztételi eljárás szabályozza.
4.3. A vevő, aki fogyasztó, jogosult a minőségi garanciák igénybevételére, vagyis megvásárolt árucikkekben fellépő hibára való jogosultság igénylésére az áru átvételétől számított 24 hónapon belül. A fogyasztó köteles a minőségi garanciát az 5. cikkel, a panaszkezelési eljárással összhangban alkalmazni.
4.4. A vevő jogosult extra garanciát alkalmazni, ha a megrendelésben megfelelő mezőt bejelöli és megfizeti a 295 Ft-ot. Az extra garanciát a jelen szerződési feltételek szabályozzák. Az extra garancia azt jelenti, hogy ha az áruszállítás közben megsérül, akkor az árut új, kifogástalan árura cserélik, és a postaköltség és a csomagolási díj kompenzálására is sor kerül, a postaköltség és a csomagolási költségek ára kétszeresének megtérítésével, egy későbbi vásárlási kedvezmény utalvány formájában. Az extra garanciát azoknál az áruknál lehet alkalmazni, amelyeknél nem álltak el a vásárlási szerződéstől.
5. Panasztételi eljárás
5.1. Az áru átvétele a vevőnél - fogyasztó- az a pillanat, amikor az árut átveszi az eladótól, vagy a fuvarozótól. Az áru átvétele a vevőnél - vállalkozó- az a pillanat, amikor az eladó az árut átadja a vevőnek, vagy az első fuvarozónak.
5.2. A minőségi garancia (jótállási jegy) bizonyítékaként az eladó minden megvásárolt árucikkre vonatkozó vásárlási bizonylatot (számlát) bocsát ki, amely tartalmazza a vonatkozó jogok gyakorlásához szükséges valamennyi adatot. A vevő kérésére az eladó a jótállást írásban is elkészíti, jótállási jegy formájában. A jótállási jegy tartalmazza az összes jogi követelményt.
5.3. A vevő köteles az árut a lehető legrövidebb időn belül átnézni, vagyis az áru átvételénél ellenőrizni, az áru nem károsodott-e, valamint meggyőződni annak tulajdonságairól és mennyiségéről.
5.4. Az áru átvételét követően a szállítótól a vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának épségét, és hiba esetén arról haladéktalanul értesíteni a szállítót. A csomagolás vagy a termék sérült vagy hibás érkezése esetén a vevő nem köteles átvenni a szállítmányt a fuvarozótól. A szállítólevél aláírásával a vevő megerősíti, hogy a szállítmány sértetlen volt, és az esetleges későbbi, a szállításra vonatkozó panaszok nem vehetők figyelembe.
5.5. A reklamáció alkalmazásának helye az eladó székhelye (Dělnická 390, 532 36 Pardubice). Panaszt továbbá az eladó e-mail címén ([email protected]) lehet tenni, vagy írásban az alábbi címen: ASTOREO - Trend 2012 S.R.O., Budapest, CSLK - Csomagtárolás 44, 1004
5.6. A vevő - fogyasztó a hibás árut reklamáció esetén elküldheti az eladó címére. A szállítmányon láthatóan fel kell tüntetni a "REKLAMÁCIÓ" szót, az online reklamáció kitöltése során (ha a szolgáltatást felkínálják) a hozzárendelt reklamációs azonosítószámot és az ügyfél visszaküldési címét. A szállítmánynak tartalmaznia kell a reklamált terméket (beleértve az összes tartozékot is), a hiba részletes leírását, a vevő megfelelő kapcsolattartási adatait (különösen a címét és telefonszámát), és javasoljuk a vásárlási bizonylat másolatának csatolását is.
5.7. Kérjük, hogy a Magyar Postával adja fel a reklamált terméket, mert a Csomag Logisztikai Központban csak postai feladású csomagot vesznek át. Kérjük továbbá, hogy NE portósan adja fel a reklamált terméket, mert a Csomag Logisztikai Központban nem vesznek át portós csomagot. A portós csomag visszakerül a feladóhoz, így a portósan feladott csomag teljes költsége a feladót terheli. Ezt a költséget nem áll módunkban visszatéríteni.
5.8 Ha a vevő egyben a fogyasztó, az eladó a reklamációról azonnal, összetett ügyekben három munkanapon belül dönt. Ez a határidő nem tartalmazza a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő időtartamot a hiba szakszerű felméréséhez. A panaszt az eladó a panasz benyújtásának napjától számított 30 napon belül fölösleges késedelem nélkül rendezi. A 30 napos határidő meghosszabbítható a panasz benyújtását követően a fogyasztóval való megállapodás után - ez a meghosszabbítás nem szólhat határozatlan időre vagy indokolatlanul hosszú időtartamra. Ezen határidő után feltételezzük, hogy a hiba ténylegesen létezett, és a fogyasztó ugyanolyan jogokkal rendelkezik, mint egy hiba esetében, amelyet nem lehet kiküszöbölni.
5.9. Az eladó írásbeli megerősítést ad ki a vevőnek - fogyasztó - arról, mikor került a panasz benyújtásra, annak tartalmáról, a panasz rendezésének módjáról, ezt e-mailben a panasz benyújtása után; továbbá az eladó megerősíti a panasz feldolgozásának dátumát és módját, beleértve a javítás megerősítését és a reklamáció időtartamát, esetleg a panasz elutasításának indoklását.
5.10. Ha a terméket fuvarozási céggel adták fel, akkor a reklamáció feldolgozása után azt automatikusan elküldik a vevő címére.
6. Az áruk ára és a fizetési feltételek
6.1. A termékek árát és az áruk szállításával kapcsolatos költségeket a vásárlási szerződés alapján a vevő az eladónak a következő módokon fizetheti meg:
6.1.1. Online kártyás fizetéssel
6.1.2. Kártyás fizetéssel a kézbesítéskor
6.1.3. Készpénzes fizetéssel a kézbesítéskor
6.2. Utánvétes szállításkor a vételár, a szállítási költség és az utánvét költsége is az áru átvételekor fizetendő. A postaköltség utánvét esetén 2.080 Ft. Előre fizetett csomagok esetében a postaköltség 1.690 Ft.
6.3. Az eladó adóügyi bizonylatot, azaz számlát ad ki a vevőnek a vásárlási szerződés alapján teljesített kifizetések tekintetében. Az e-mail címüket megadó ügyfelek a számlát e-mail-ben kapják meg. Minden olyan vevő, aki nem adott meg e-mail címet az adatfelvételkor, vagy egy későbbi időpontban, a számlát a csomagjában kapja kézhez. A vevő utólag is kérheti a számlát, amelyet az eladónak kötelessége rendelkezésre bocsátania.
6.4. Az eladó a termékárak mellett az egyes termékek egységárait is feltüntetni.
7. A fogyasztónak a vásárlási szerződéstől való elállási joga
7.1. A szerződési feltételek ezen részének rendelkezései csak a vásárlóra, mint fogyasztóra vonatkoznak.
7.2. A fogyasztónak jogában áll indoklás nélkül tizennégy (14) napon belül elállni a vásárlási szerződéstől. Ez az időtartam az áru átvételének napjától kezdődik, miközben ha az áruk több típusának (tételének) szállítása a vételi szerződés tárgya, az időtartam az utolsó áru szállításának napjától számítandó. Ennek értelmében a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. A szerződéstől való elállási időszak akkor tekinthető fenntartottnak, ha a fogyasztó az eladónak ezen időszak alatt az [email protected] e-mail címre, vagy írásban az 1.1 pontban említett címre elküldi az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítést.
7.3. A fogyasztó a Polgári Törvénykönyvben vagy egyéb jogszabályban meghatározott esetekben nem állhat el a szerződéstől.
7.4. Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az elállástól számított 14 napon belül indokolatlan késedelem nélkül elküldi vagy átadja az eladónak a tőle kapott árut. Ebben az esetben a szóban forgó áruknak az eladó részére történő visszaküldésének költségeit a fogyasztó viseli.
7.5. Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó köteles a vásárlási szerződéstől való elállást követő tizennégy (14) napon belül indokolatlan késedelem nélkül visszatéríteni a fogyasztó valamennyi, a vásárlási szerződéssel kapcsolatban felmerült költségét (ideértve az áruszállítás költségeit is, amennyiben a fogyasztó 14 napon belül minden megrendelt árut visszaküld, beleértve az ajándékokat vagy egyéb juttatásokat), amelyeket tőle a vásárlási szerződés alapján átvett, ugyanolyan módon. Az eladó csak akkor adja vissza a fogyasztónak átutalt összeget más módon, ha a fogyasztó ezzel egyetért, és ez nem jár számára semmiféle többletköltséggel.
7.6. Ha a fogyasztó a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltségeket a vállalkozás nem köteles megtéríteni. Elállás esetén a fogyasztót a termék visszaküldésének a költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költségek viselését.
7.7. A fogyasztó felel az eladónak a szóban forgó áruk értékvesztéséért, amely ezen áruk más módon való kezeléséből ered, mint azokat természetükre és jellemzőikre való tekintettel kezelni kell.
7.8. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondás jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit.
7.9. A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.
7.10. Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó nem köteles visszafizetni a kapott pénzösszegeket a fogyasztónak, mielőtt a fogyasztó átadná neki az árut, vagy bizonyítani tudja, hogy az árut az eladónak elküldte. A fogyasztónak jogában áll (de nem köteles) a vásárlási szerződéstől való elállásra a szerződési feltételek ezen pontjának értelmében. A szerződéstől való elállásról szóló értesítés űrlapot felhasználni, amelynek mintája az eladó internetes boltjában elérhető itt.
7.11. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
8. Az áru szállítása és átadása
8.1. A termék szállítási módját az eladó határozza meg, hacsak az adásvételi szerződés nem rendelkezik másként.
8.2. Ha a szállítási módot a vevő kérése alapján állapítják meg, a vevő viseli az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos kockázatokat és egyéb költségeket.
8.3. Ha az eladó köteles a vásárlási szerződés alapján a terméket a vevő által a megrendelésben megadott helyre szállítani, a vevő köteles a terméket a szállításkor átvenni.
8.4. Ha a vevő hibájából ismételten vagy a megrendelésben feltüntetett módtól eltérő módon kell szállítani a terméket, a vevő köteles viselni a termék ismételt szállításával járó költségeket, vagy a más szállítási móddal kapcsolatos költségeket.
8.5. A csomagolási és szállítási díjakat a megrendelőszelvény, illetve az internetes formanyomtatvány tartalmazza, valamint a weboldalon is megtalálható, így a vevő megismerkedhet velük a végső megrendelés elküldése előtt. A szállítás és a csomagolás a következő módon történhet: az alábbiak szerint:
8.5.1. Házhozszállítás a Magyar Posta által
8.6. A szállítási idő általában 14 nap, de különleges esetekben akár 30 nap is lehet, amennyiben az áru pl. nincs raktáron.
9. Szavatosság
9.1. A vevő az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vevő érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.1.3. A vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. A vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.
9.1.5. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az eladóval.
9.1.6. A vevő közvetlenül az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vevő igazolja, hogy a terméket az eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha a vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9.2 Termékszavatosság
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vevő – választása szerint – a 9. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.2.2. A vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként a vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az vevőnek kell bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét a vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. A vevő a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
10. Jótállás
10.1 Kötelező jótállás
10.1.1. Az eladó termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
10.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a vevő:
elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a eevőnek okozott érdeksérelmet.
ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
10.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az eladót terhelik.
10.1.4. Az eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
10.1.5. A vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a vevőt a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
10.1.6. A jótállás nem érinti a vevő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
10.2. Önkéntes jótállás
10.2.1. eladó az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Eladó az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Vevő általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag az eladó és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.
11. A szerződő felek egyéb jogai és kötelezettségei
11.1. Ha a vevő fogyasztó, a termék tulajdonjoga és a termék károsodásának kockázata átruházódik a vevőre a terméknek a kiválasztott szállítótól való átvétellel.
11.2. Ha a vevő nem fogyasztó, akkor az eladó átadja a terméket a vevő számára a kiválasztott szállítónak való átadással és lehetővé teszi a vevő számára, hogy a kiválasztott fuvarozóval szemben a szállítási szerződésből származó jogokat gyakorolja. A vevőre, aki nem fogyasztó, áthárul a termék károsodásának kockázata azáltal, hogy az eladó átadja a terméket a kiválasztott fuvarozónak a szállításhoz a megrendelésben meghatározott rendeltetési helyre.
11.3. A személyes adatok védelmére vonatkozó részletes szabályok az alábbi webhelyen elérhetők: https://www.astoreo.hu
11.4. Hacsak másként nem állapodnak meg, a vásárlási szerződéssel kapcsolatos minden levelezést a másik szerződő félhez írásban el kell juttatni, mégpedig e-mailben, személyesen vagy ajánlott levélben a regisztrált postai szolgáltatón keresztül (a feladó választása szerint). A vevőnek a vásárlási szerződéssel kapcsolatos minden levelezést a felhasználói fiókjában szereplő e-mail címre küldünk. Az üzenet átadásra kerül:
11.4.1. E-mailben történő kézbesítés esetén, amikor a bejövő levélkiszolgálóra beérkezik, az e-mailben küldött üzenetek sértetlenségét tanúsítvánnyal biztosíthatják,
11.4.2. Személyes kézbesítés vagy postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében, ha a címzett átveszi a szállítmányt,
11.4.3. Személyes kézbesítés vagy postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében a szállítmány átvételének megtagadásával is, ha a címzett (vagy a szállítmány átvételére felhatalmazott személy) megtagadja a szállítmány átvételét,
11.4.4. A postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében a szállítmány letétbe helyezésétől számított tíz (10) napon belül és a címzett részére a tárolt küldemény átvételére irányuló felhívás benyújtása esetén, ha a postai szolgáltatónál helyezik letétbe a küldeményt, még abban az esetben is, ha a címzett a letétbe helyezésről nem szerzett tudomást.
12. Záró rendelkezések
12.1. Ha a weboldal használatával kapcsolatos viszony vagy a vásárlási szerződés által létrehozott jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, akkor a felek egyetértenek abban, hogy a kapcsolatot a cseh jogrend szabályozza. Ez nem érinti a fogyasztó jogait az általánosan kötelező jogszabályokból kifolyólag.
12.2. Az eladó jogosult arra, hogy az árut kereskedelmi engedély alapján értékesítse, és az eladó tevékenységéhez semmilyen más engedélyre nincs szükség.
12.3. Ha a szerződési feltételek bármelyike érvénytelenné válik, vagy hatályát veszti, az érvénytelen rendelkezések helyébe azok a rendelkezések kerülnek bevezetésre, amelyeknek értelme a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéséhez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatályon kívül helyezése nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. A vásárlási szerződés vagy a szerződési feltételek módosítása és kiegészítése írásos formát igényel.
12.4. A vásárlási szerződést, beleértve a szerződési feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja, így az nyilvánosan nem hozzáférhető.
12.5. Jogvita esetén a fogyasztó jogosult a vitarendezés bírósági peren kívüli rendezésére a fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján. Panaszával a fogyasztó a lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez (Elérhetőségek: https://bit.ly/bekeltetok) vagy Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályához (postai cím: 1051 Budapest, Sas u. 19., telefonszám: (06 1) 450 2598, e-mail cím: [email protected]) fordulhat. A fentieken túl a fogyasztó az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete alapján a jogvita rendezése érdekében az EU Online Vitarendezési Platformot is igénybe veheti az alábbi elérhetőségen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.